ANUNȚ CONCURS PENTRU OCUPARE POST CONTRACTUAL
NORMĂ ÎNTREAGĂ – SECRETAR LICEU
CONDIŢII GENERALE DE PARTICIPARE LA CONCURS
Pentru a ocupa un post contractual vacant sau temporar vacant candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții generale, conform art. 3 al Regulamentului-cadru aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 286 din 23 martie 2011, cu modificările și completările ulterioare:
- are cetățenia română, cetățenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparținând Spațiului Economic European și domiciliul în România;
- cunoaște limba română, scris și vorbit;
- are vârsta minimă reglementată de prevederile legale;
- are capacitate deplină de exercițiu;
- are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinței medicale eliberate de medicul de familie sau de unitățile sanitare abilitate;
- îndeplinește condițiile de studii și, după caz, de vechime sau alte condiții specifice potrivit cerințelor postului scos la concurs;
- nu a fost condamnată definitiv pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului ori contra autorității, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea.
CONDIŢII SPECIFICE DE PARTICIPARE LA CONCURS:
- Studii superioare in domeniul Economic/Management/Juridic/Administratie publica/ Birotica si Secretariat/Informatica)
- Vechime în specialitatea postului de minim 7 ani
- Vechime în exercitarea funcției de secretar de minim 5 ani
- Abilități de utilizare si operare PC (Excel, Word, Powerpoint,Internet, Posta electronica, baze de date, platforme educationale (G-SUITE) si aplicatii Google)
- Cunoștințe privind întocmirea și administrarea corespondenței oficiale
- Cunoașterea programului de salarizare - EDUSAL, cunoașterea programului de evidența personalului – REVISAL si cunoasterea programului de evidenta elevilor - SIIIR.
- Notiuni de comunicare in relatii publice
- Disponibilitate la timp de lucru prelungit
DOCUMENTE DE ÎNSCRIERE:
- Cerere de înscriere;
- Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea
- Copii ale actelor de studii corespunzătoare postului
- Copie certificat de naștere si căsătorie (dacă este cazul)
- Carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă
- Raport REVISAL (dupa data de 01.01.2011)
- Cazierul judiciar.
- Adeverinta – Registrul national automatizat cu privire la persoanele care au comis infractiuni sexual, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor.
- Adeverința medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului.
- Curriculum vitae in format Europass.
Dosarele se vor depune la secretariatul unității, din Ploiesti, str. Constructorilor nr.8, în perioada 06.10.2020 - 16.10.2020, între orele 9.00-14.00 sau on-line la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Validarea dosarelor va avea loc la data de 21.10.2020.
Concursul va avea loc la Colegiul “Spiru Haret” din Ploiesti, str. Constructorilor nr.8 după cum urmează:
- Marti 27.10.2020, ora 930 - PROBA SCRISĂ
- Joi 29.10.2020, ora 900 - PROBA PRACTICĂ
- Joi 29.10.2020, ora 1200 - INTERVIUL
Afișarea rezultatelor finale: Vineri 30.10.2020
Relații suplimentare la secretariatul unitatii, telefon: 0244512161.
- ATRIBUŢII SPECIFICE POSTULUI
1.PROIECTAREA ACTIVITĂŢILOR
1.1.Respectarea planurilor manageriale ale şcolii.
1.2.Implicarea în proiectarea activităţii şcolii, la nivelul compartimentului.
1.3. Realizarea planificării calendaristice a compartimentului.
1.4.Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei în vigoare.
1.5.Folosirea tehnologiei informatice în proiectare.
- REALIZAREA ACTIVITĂŢILOR
2.1.Organizarea documentelor oficiale.
- întocmeşte şi transmite la termenele stabilite, situaţiile statistice şcolare şi statul pentru salarii;
- întocmeşte complet statele de plată pentru personalul şcolii;
- întocmeşte statele de plată pentru acordarea burselor şcolare;
- întocmeşte dosarele pentru acordarea rechizitelor şcolare şi distribuie rechizitele elevilor;
- redactează documentele necesare pentru angajarea în muncă;
- întocmeşte fişele fiscale anuale.
- redactează corespondenţa şcolară.
2.2. Asigură ordonarea şi arhivarea documentelor unităţii.
- arhivarea documentelor;
- inventarierea documentelor, păstrarea şi depunerea documentelor şcolare la Arhivele Naţionale după expirarea termenelor de păstrare , in conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, cu modificările ulterioare.
2.3. Gestionarea documentelor pentru resursa umană a unităţii (cadre didactice, personal didactic auxiliar, personal nedidactic). Înregistrarea şi prelucrarea informatică periodică a datelor în programele de salarizare şi REVISAL.
- actualizarea dosarelor personale ale angajaţilor;
- evidenţa personalului didactic şi nedidactic;
- răspunderea asupra exactităţii datelor înscrise în programul de salarizare şi Revisal;
- evidenţa privind toate modificările salarizării, treptele, gradaţiile, gradele, pe baza criteriilor emise de directorul unităţii de învăţământ;
- întocmirea documentelor de personal ( adeverinţe/copii etc.) pentru angajaţii unităţii, la solicitarea acestora aprobată de director şi în termenul stabilit o dată cu aprobarea.
- întocmirea dosarelor de pensionare;
- înscrie, în fişele de încadrare anuale ale unităţii şcolare, gradul didactic, datele privind vechimea, salariul şi statutul de încadrare(titular, suplinitor, detaşat)
2.4.Întocmirea şi actualizarea documentelor de studii ale elevilor.
- procură, completează, eliberează şi ţine evidenţa actelor de studii;
- completează fişele matricole, cataloagele de corigenţă şi se ocupă de arhivarea documentelor şcolare;
- completează situaţiile statistice ale elevilor şi claselor la începutul anul şcolar şi la sfârşitul semestrelor pe baza datelor înregistrate în procesul verbal al consiliului profesoral;
- actualizează permanent registrul de evidenţă şi înscriere a elevilor;
- completează actele de studii ale absolvenţilor ( certificatele de echivalare)
- întocmeşte dosarele pentru elevii înscrişi la evaluarea naţională şi le pune la dispoziţia comisiei, după ce au fost verificate şi aprobate de directorul unităţii şcolare;
- pregătirea pentru buna desfăşurare a admiterii la liceu.
2.5. Alcătuirea de proceduri.
- elaborează proceduri operaţionale pentru compartimentul secretariat;
- ţine evidenţa procedurilor operaţionale;
2.6. Asigură Respectarea Legislaţiei La Nivelul Unităţii De Învăţământ.
- Cunoaşterea şi aplicarea prevederilor Statutului personalului didactic şi a Legii Învăţământului;
- Cunoaşterea şi aplicarea regulamentului de organizare şi funcţionare;
- Cunoaşterea şi aplicarea regulamentului intern;
- Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei referitoare la salarizarea personalului din învăţământ;
- Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei la perfecţionarea personalului didactic;
- Cunoaşterea şi aplicarea legislaţiei privind:
- Regulamentului actelor de studii;
- Ţine evidenţă procedurilor operaţionale pentru toate activităţile din unitate;
- Normelor de arhivare a documentelor;
- Alte norme metodologice aplicabile unităţilor de învăţământ;
- 3. COMUNICARE ŞI RELAŢIONARE
3.1. Asigurarea fluxului informaţional al compartimentului.
- afişează la avizierul unităţii de învăţământ toate modificările legislative apărute şi metodologiile aplicării legii educaţiei.
3.2.Raportarea periodică pentru conducerea instituţiei.
- raportează periodic conducerii unităţii de învăţământ toate modificările legislative apărute şi metodologiile aplicării legii educaţiei
3.3.Asigurarea transparenţei deciziilor din compartiment.
- toate situaţiile şi statisticile solicitate compartimentului secretariat sunt vizate şi aprobate de către conducătorul instituţiei
3.4. Evidenţa, gestionarea şi arhivarea documentelor.
- păstrează securitatea documentelor de secretariat, a diplomelor, certificatelor completate sau necompletate, registrelor matricole.
- sigiliul unităţii şcolare este păstrat în condiţii de securitate.
3.5. Asigurarea interfeței privind comunicarea cu beneficiarii direcţi şi indirecţi.
- managementul activităţilor de secretariat
BIBLIOGRAFIE
- Legea nr.1/2011 – Legea Educatiei Nationale cu completarile si modificarile ulterioare
- OMEC 5447/2020 – Regulamentul de organizare si functionare a unitatilor de invatamant preuniversitar
- Legea nr.153/2017 – privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice
- Legea nr.63/2011 – privind incadrarea si salarizarea in anul 2011 a personalului didactic si didactic auxiliar
- HG nr.250/1992, actualizata – privind concediile de odihna si alte categorii ale salariatilor din administratia publica, din regiile autonome cu specific deosebit si din unitatile bugetare
- Norme metodologice privind efectuarea concediului de odihna pentru personalul didactic emis in asplicarea prevederilor Legii 1/2011 – Legea Educatiei Nationale aprobate cu Ordinul nr.5559/7.10.2011
- Legea nr.263/2010, actualizata – privind sistemul unitar de pensii publice
- Criteriile de normare a personalului didactic auxiliar si nedidactic potrivit Notificarii MEN nr.4499/1999
- HG nr.1294/2004 cu modificarile ulterioare – privind acordarea ajutorului financiar “Euro 200”
- Ordinul nr.5576/2011 privind criteriile generale de acordare a burselor elevilor in invatamantul preuniversitar de stat
- HG nr.951/2017 – privind modul de subventionare de catre stat a costurilor pentru elevii care frecventeaza invatamantul professional
- OMEC nr.4839/2004 privind Programul national de protectie sociala “Bani de liceu”
- Ordin nr.3470/7.03.2012 privind modificarea si completarea Anexei privind aprobarea criteriilor generale de acordare a burselor elevilor in invatamantul preuniverditar de stat
- Ordinul nr.3844/2016 si 4596/2020 – Regulamentul privind regimul actelor de studii si al documentelor scolare gestionate de unitatile de invatamant preuniversitar
- HG nr.500/2011 privind Registrul de evidenta al salariatilor
- Legea nr.53/2003 – Codul muncii cu m,odificarile si completarile ulterioare
- Legea nr.16/1996 – Legea Arhivelor Nationale
- OUG nr.10/2008 – Salarizarea personalului nedidactic din invatamant
- Legea nr.85/2016 privind plata diferentelor salariale
- OUG nr.20/2016 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice
- HG nr.582/2016 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.57/2015 – privind salarizarea persdonalului platit din fonduri publice in anul 2016
PREȘEDINTE COMISIE,
DIRECTOR,
Prof. STROE SOFIA